Optimizare SEO și Link Building

O afacere de succes este cea care știe unde să își găsească clienții, iar cum Internetul și motoarele de căutare sunt folosite de toata lumea, atunci cheia către succes este un site web optimizat pentru cuvintele cheie care au potențial de a aduce clienți. Optimizarea SEO reprezintă în esență toate acțiunile întreprinse pentru ca site-ul web al companiei să ocupe o poziție de top în motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo, etc.) la căutări pe cuvinte cheie dorite și de a atrage un trafic cât mai mare, organic și țintit pe nișa în care își desfășoară activitatea compania respectivă. Optimizarea SEO poate fi împărțită în 2 componente majore: on-page și off-page.seo

On-page SEO

Optimizarea on-page, așa cum sugerează și numele, se face exclusiv pe pagina web și include:

- stabilirea unui titlu, descrierea și cuvintele cheie din sectiunea HEAD;
- optimizarea titlurilor și a subtitlurilor din pagină, a conținutului și a imaginilor;
- pentru întreg site-ul web sunt rescrise link-urile și este creată o structură optimizată a paginilor pentru a fi ușor de descoperit și indexat de către motoarele de căutare.

Off-page SEO

Optimizarea off-page reprezintă toate acțiunile de promovare și link building a site-ului, realizate în afara paginilor web ale acestuia:
- înscrierea în motoarele de căutare;
- înscriere în directoare web;
- campanii de promovare pe rețelele de social media, social bookmarking;
- crearea de linkuri prin articole, comunicate de presă, mini-site-uri și profile web 2.0;
- comentarii pe bloguri și forumuri;
- etc.

 

Etape ale optimizării SEO

Prima etapă pentru optimizarea unui site web este analiza preliminară care include:
- analiza site-ului de optimizat;
- analiza cuvintelor cheie pe care se dorește promovarea și descoperirea de noi nișe ușor de abordat;
- analiza competitorilor și estimarea eforturilor pentru atingerea obiectivului propus. La final vom avea conturată strategia de optimizare și promovare, estimarea costurilor și a duratei campaniei.link building

Urmează optimizarea site-ului web (on-page) care poate dura de la câteva ore la câteva zile. În cele mai simple cazuri (acolo unde s-a mai făcut optimizare în trecut) este vorba de ajustarea titlurilor, a conținutului și a imaginilor pentru ca site-ul să fie gata de promovare. Pentru site-urile neoptimizate și învechite, acest proces poate fi laborios, iar în unele cazuri poate fi mai simplă reconstrucția de la 0 (spre exemplu cazul unui site web neactualizat de 10 ani, realizat pe o structură tabelară).

Odată ce site-ul web este pregătit, începe campania de link building și promovare online. Campania poate fi facută rapid, într-un timp scurt, sau lent, pe durata mai multor luni de zile. La site-urile web noi sau care nu au mai fost optimizate în trecut, este necesară o campanie lenta pentru a nu risca penalizările motoarelor de căutare. Pentru site-uri cu vechime și optimizate, se pot face și campanii rapide, menite să dea un imbold promovării sau să se depășească un anumit competitor.

După finalizarea campaniei de link building și promovare, dar pe durata perioadei de angajament, este monitorizată performanța site-ului în motoarele de căutare și sunt realizate diferite ajustări. De asemenea este posibil ca în urma unei campanii de promovare mai intensive să se treacă la o campanie de lungă durată pentru menținerea rezultatelor obținute.